De brand woedde in de woning, maar doofde grotendeels uit zichzelf. Een politiepatrouille merkt rook op en verwittigde de hulpdiensten. De brandweer, twee ziekenwagens en een mug-team waren snel ter plaatse, maar voor twee aanwezigen kon geen hulp meer baten, ze overleden in de woning.

Het gaat om een bewoner van het huis en iemand die op bezoek was, een man van ongeveer 30 jaar. De vrouw van de bewoner raakte op eigen kracht uit de woning maar moest alsnog overgebracht worden naar het ziekenhuis in Gent. Ze verkeert niet in levensgevaar.

De brandweer moest uiteindelijk niet blussen en plaatste de nodige verlichting zodat de politie en parket hun werk konden doen. Het brandde vooral in de woning in een ruimte met een rookontwikkeling tot gevolg, doordat de brand te weinig zuurstof had doofde die vanzelf.

Er is een branddeskundige van het parket aangesteld om na te gaan hoe de brand is kunnen ontstaan. Uit zijn besluit blijkt dat de brand ontstaan is door een sigaret.

(WS/BELGA)