Het vuur ontstond op de benedenverdieping van de woning, maar omdat het huis vol lag met opgestapeld papier, karton vodden, en ander brandbaar materiaal breidde het zich razend snel uit naar de bovenste verdiepingen. Omdat alle kamers boordevol rommel stonden, was het voor de brandweer bijzonder moeilijk blussen. Men kon letterlijk geen voet in het huis verzetten. Daardoor moest de brandweer via een ladder tot bij de eerste verdieping gaan en daar een raam stuk slaan om binnen te raken.

69-jarige bewoner ongedeerd

De bewoner, een man van 69, kon tijdig het huis verlaten. Ook de aanpalende woningen, waaronder een gezin met een jong kind, werden geƫvacueerd. Ze werden bij familie ondergebracht. Het huis is volledig uitgebrand en is onbewoonbaar. De aanpalende huizen hebben enkel rook- en lichte waterschade.

Hoe de brand is ontstaan is zal het onderzoek moeten uitwijzen. De Calvariebergstraat, en een stuk van de Julius en Maurits Sabbestraat waren tijdens de bluswerken voor alle verkeer afgesloten.

(JVM - Foto JVM)